söndag 4 oktober 2009

Åter i etern

Efter ett ganska långt blogguppehåll, helt utan förklarlig anledning, är det nu dag att komma igång igen.

Helgen som gått har varit väldigt lugn och trevlig. I fredags kväll var jag, Nina o några andra kompisar ute och lyssnade på Sara Lövgren som spelade live på Söderport. En kanonkväll med trevligt sällskap, bra musik och så mycket skratt att det till lust gjorde ont i kinderna :)

Lördagen var lugn och involverade brödbak och kamineldning. Brödet var en specialare som startades med hjälp av jästa russin och en surdeg av fransk typ: levain. Det tog 1.5 dygn att få brödet helt klart, men resultatet var värt väntan... Härligt bröd med krispig yta, men riktigt saftig och smakrik insida. Ett riktigt bra franskt lantbröd, bakat i en svensk småstad :)


Kaminen ja, det var inte bara jag som tyckte det var mysigt att elda... Plötsligt såg jag Zingo ligga på rygg, blick stilla, under kaminen och jag fick halv panik och rusade dit. Jag trodde att hon hade fastnat på något vis och låg där och brände sig... Icke... Hon njöt av fulla drag och ville hemskt gärna ligga kvar... En katt som kan njuta av livets goda mer än vad ZingoPingo kan får man verkligen leta efter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar