tisdag 13 oktober 2009

Glasögonorm...

Ja, idag har jag tagit ett rejält steg mot att bli en glasögonorm. Varför då då?

Jo, sen jag började skriva och läsa hela dagarna så har jag kommit på mig själv med att kisa, blinka hårt med ögonen och vilja blunda stup i kvarten. Därför passade jag på att få mina ögon undersökta av en av optikerlärarna på jobbet.

Efter att hon snurrat på maskinerna och frågat: "är det bäst så här...eller så här?" minst 25 gånger kom hon fram till att jag behöver läsglasögon med en styrka av +1.25 och dessutom skulle jag nog tycka det var skönt med ett par svagare glasögon när jag ser på tv, kör bil och likande.

Så idag gick jag till en av optikerjättarna som säljer glasögon till bra pris. Ännu bättre blir priset när det är "välj 2, betala för 1" som gäller. O nu är dom beställda. Det ska bli så skönt att se riktigt på jobbet. Bara en vecka bort :)

2 kommentarer:

  1. Sedärja! Du kommer att bli supersnygg i glasögon. Ser framemot en bild på bloggen (eller två)...

    SvaraRadera
  2. Givet. Det slipper ni inte ifrån :)

    SvaraRadera