tisdag 1 september 2009

Sydväst

När mamma var här på besök senast fick jag en present av henne. Nämligen en sydväst. Nu kan det ju låta som om mamma har en väldigt märklig fantasi, men nu var det faktiskt så att jag önskade mig en sydväst som jag kan ha på huvudet när jag cyklar till jobbet och det småregnar ute. Alla som har självfall i håret förstår problematiken med att bli blöt i huvudet det första man blir på morgonen...

Idag regnade det iallafall lite när jag cyklade och på åkte huvudbonaden :)


Däremot undrar jag varför det heter sydväst. Jag googlade lite snabbt på det, men hittade inget svar. Någon som vet? Det är ju helt klart något man borde fylla på sin allmänbildning med!

2 kommentarer:

  1. Så söt du är i din sydväst! Jag har inte heller nån aning om varför det heter sydväst. Vi får kanske fråga den gamla fiskare-generationen.

    SvaraRadera
  2. vad sot du ar!! jag har ocksa en sydvast, fast gul!

    SvaraRadera