lördag 5 september 2009

Födelsedagsmiddag

Igår var jag och Nina på stan och åt min, lite försenade, födelsedagsmiddag. Det var blivit en tradition att hon bjuder mig på middag och vin på stan när jag fyller år och vice versa. Igår var det tapas som stod på menyn. Jag valde inbakade oliver, kantarellsoppa och asiatisk kycklinggryta och Nina valde samma underbart goda soppa, stekt sparris med parmesan och oxfilémedaljonger. Gott!


Middagen slutade lite tidigare än vad vi hade räknat med eftersom alla andra gäster på restaurangen tydligen hade bråttom därifrån och när vi var enda bordet kvar kom servitrisen till oss och frågade lite försiktigt om vi var redo för notan. Ja, det fick vi ju vara då. Istället gick vi vidare till Lp där vi blev sittande med ett glas vin en bra stund. Mysigt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar