torsdag 17 september 2009

Furminator

Jag har flera gånger sett en kam till djur i flera olika storlekar som heter Furminator. Dom är dyra, men har en reklamfilm rullande jämte sig där man ser hur man får bort drivor med päls från sitt djur. Det hade ju varit bra om det hade funkat.

Eftersom jag ska lämna bort katterna till en kollega o hans fru en vecka tänkte jag att: Jag måste prova och se om kammen verkligen funkar, för då fäller ju katterna mycket mindre.

Sagt och gjort, 400:- senare hade jag en Furminator för katt i min hand.


O tro det eller ej. Det funkade som i reklamen. Drivor av hår kom loss och det verkade inte göra ont eller väcka något större obehag. Leia gillade förstås inte att jag höll fast henne men jag märkte nog att hon spann LITE i smyg. Zingo däremot blev såld direkt, och vräkte sig på sängen medan hon blev kammad.

Så lite produktplacering här på bloggen:

Alla med djur; kanin, katt, hund, häst el iller... Köp en furminator!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar