torsdag 3 september 2009

Regn, rusk o mys

Idag har vädret i Kalmar varit så långt ifrån den härliga sommaren vi har haft innan som det bara går. Regnet har vräkt ner, allt har varit grått och mörkt. Det är ju...nästan lite mysigt. Hösten har ju sin charm den oxå, speciellt när alla träd börjar spraka i härliga färger.

Efter en intensiv dag på jobbet valde jag att ignorera regnet och snörde på joggingskorna och gav mig ut en runda i spåret. Ja, löpkarriären är faktiskt tillbaka och idag var det 5:e gången jag sprang. Konstigt nog så hatar jag det inte längre, även om jag inte är helt frälst ännu...

När jag kom hem, svettig och blöt, möttes jag av härligt doft i lägenheten. Martin höll på att fixa lasagne. Mmm... Så gott!


Dessutom hade han varit o handlat grejer för att göra varm choklad med marshmallows eftersom jag hade nämnt under dagen att det vore trevligt att sitta i soffan med varsin kopp medan man tittar på regnet som vräkter ner utanför rutan. I like :)

2 kommentarer:

  1. Choklad med marshmallows... mmm... låter som det passar på ett fredagsmys i en liten by på landet!!!

    SvaraRadera
  2. Oh ja. Har du inte provat så måste du ju bjuda Julia på det. Mycket fint :)

    SvaraRadera