fredag 28 augusti 2009

Slutet börjar närma sig

I början på nästa år är det tänkt att jag ska disputera. Innan dess är det mycket som ska göras jag känner stressen komma krypande längs ryggen redan nu. För tillfället håller jag och labbar intensivt, för att krama ur ytterligare några resultat som skulle göra sig bra i kommande artiklar.

I början på nästa vecka kommer jag och chefen ägna oss åt pappersarbete, då vi ska fixa anmälan till disputationen. Chefen har redan, i samråd med mig, fixat en opponent och dessutom 2 av 3 ledamöter i betygskommittén. Ledamot nr 3 är tillfrågad, men har inte lämnat svar ännu. I dagsläget lutar det åt att 3 av dessa 4 personer heter Peter i förnamn.

Då anmälan är inlämnad kommer labbandet blandas med skrivarbete för att få mina 2 artiklar klara så att de kan skickas in för att försöka få dom publicerade. Dessutom ska ett manus (ej färdigt arbete) skrivas ihop för att vara med i avhandlingen. Just det, avhandlingen... Jag visste att det var något mer jag skulle göra innan jul. Puhh.

Men nu gäller det bara att höja intaget av koffein o levaxin och bita ihop. Med tanke på hur snabbt tiden går så kommer jag vara Dr. Engberg innan man vet ordet av :)

1 kommentar:

  1. Jag kan ju inte låta bli att vara SÅÅÅ imponerad av dig! Tycker att du är fantastisk och det ska bli roligt att få kalla dig Doktor Anna. Hittade i våras en tidning som klass 9B hade gjort tillsammans. Där utgav du dig också för att vara doktor, fast av ett annat slag... ;)Nu håller jag tummarna för dig!

    SvaraRadera