torsdag 27 augusti 2009

Ny frukt i skålen

Vi har fruktförsäljning på jobbet, där man kan köpa en frukt till fikan för en billig penning. Igår när jag köpte en banan hittade jag även en frukt som jag inte ens visst vad det var för något. Givetvis var jag tvungen att köpa den. När jag frågade runt fick jag snabbt veta att det var en papaya. Spännande :)

Idag åt jag den och jag tror man kan säga att det var en "svenskt" exemplar. Fruktköttet var ljust orange istället för klarorange och det smakade inte så mycket alls. Kan tänka mig att den hade smakat helt annorlunda om den hade varit inköpt i ett varmt och soligt land. Men det var ju kul att prova iaf.

2 kommentarer:

  1. Häftigt! Själv jag bara smakat torkad papaya. :) KRAM!

    SvaraRadera
  2. Fick veta av min kära moder att jag visst har smakat papaya! På Dominika... direkt från trädet. Sorligt vilket dåligt minne jag har.

    SvaraRadera