onsdag 20 maj 2009

Ny blogg & ny lägenhet

Då var det premiärdags för den nya bloggen!!

Jag har haft blogguppehåll nån månad nu och har verkligen saknat att blogga. Mest eftersom bloggandet gör att man knäpper massa vardagliga foton, som man inte tänker på att göra annars. Så nu drar jag med glädje igång en ny blogg :)

Det har hänt lite grejer sen sist, det största är väl att jag har flyttat. Jag hade tur att få en liten lägenhet i ett mysigt område i södra Kalmar som har många smeknamn... Tegelbyn, Bullerbyn och skidbyn är några av dom man hör mest. Det beror på att alla hus är av trä, faluröda och hela lilla området (med uppskattningsvis 20 hus) är alldeles grönt och idylliskt. Här är "mitt" hus och dessutom utsikten från min lilla loftgångsbalkong:


Här ser ni huset där samlingslokal och tvättstuga finns. Lite annorlunda även den :)
.

Både lägenhet/område/hyresvärd verkar kanon och jag trivs redan mycket bra i min lilla 1:a med köksvrå. Fler bilder kommer sen...

1 kommentar: