fredag 21 januari 2011

Blandat

Det har hänt mycket dom sista dagarna.

Måndag-tisdag bestod enbart av packning. Packning av en herrans massa saker, i en herrans massa lådor.

I onsdags kom flyttfirman. Dom packade det sista vi hade kvar i köket och sen bar dom. O stönade. O gillade nog inte riktigt att vi bodde på 3:e våningen, utan hiss. Men duktiga var dom verkligen och allt gick som på räls. Strax innan 21 på kvällen bar dom in sista lådan i huset i Skåne. Vi var helt möra trots att vi i princip inte burit en enda pinal :) Flyttfirma är för övrigt helt ljuvligt, säger jag som förstagångsanvändare av tjänsten!

I går packade vi upp en del o möblerade lite. Vi åkte dessutom till IKEA och köpte gardiner och nån lampa. Gardinerna kom upp i vardagsrummet och TV-hörnan inreddes.

Idag ringde min klocka strax innan sex och strax efter kl. 7 lämnade jag (med Martin som sällskap) hemmet och gick till stationen. Därifrån åkte jag till Lund och deltog på en seminariedag som min nya chef anordnade. Jag träffade min blivande grupp igen och det kändes bra. Dom verkar snälla och säger att dom ser fram emot att jag ska börja. Verkar bra! Strax efter kl. 18 ramlade jag in genom dörren igen. O ner i soffan. Är mör. Många intryck. Men hittills känns det hela över lag spännande och roligt. Låt oss hoppas att den känslan består...!

1 kommentar:

  1. Stort att orka med så mycket! Och grattis till flytten! Ny adress? KRAM!

    SvaraRadera