fredag 5 februari 2010

Sicket ståhej!

Att vara en av de första doktoranderna ut vid ett nytt universitet kan leda till en del ståhej. Uppenbarligen. Det var en liten artikel om avhandlingen i den ena lokaltidningen för någon dag sen och en stor artikel i den andra tidningen idag. Dessutom ringde dom från radion i morse och väckte mig. Jag som äntligen skulle få sova lite. Men icke.

"Hej", sa dom, "vi vill ha med dig i programmet". "Kan du vara här om 20 minuter"?

"Ähh...nej", sa jag. Så jag fick 40 minuter på mig. Tack tack :)


Vill man lyssna på radioinslaget, kan man göra det här.

3 kommentarer:

  1. SÅ roligt Anna, hörde att du va jätteduktig. Ska lyssna av det själv snart...

    SvaraRadera
  2. Vilken bra intervju på radion! Du var så lugn, glad och förklarade allt så enkelt. Bra jobbat tjejen!

    SvaraRadera
  3. Jag har också lyssnat på intervjun med dig. Du berättade om din forskning på så ett trevligt och pedagogiskt sätt. Det fick även en okunnig person som jag att tycka mig förstå vad din forskning handlar om och vad den har för praktisk betydelse. Där gjorde du fin reklam för både dig, din forskargrupp och Linneuniversitet. Grattis! Marianne

    SvaraRadera