söndag 14 februari 2010

Hemma igen

Så var vi hemma igen efter en fantastisk vecka på Gran Canaria. Vi bodde i Maspalomas, en liten by utanför Playa del Ingles, dvs på södra delen av ön.


Efter att vi bokat resan fick vi höra från flera håll att vädret ofta är bättre på den södra delen av ön, jämfört med den norra delen. Om det stämde eller inte vet vi inte, men oj vilket fint väder vi har haft! Mellan 20-25 grader och strålande sol, alla dagar utom en, då det var lite mulet. Så nu är man lite brun... :D

Vad ska jag mer säga? Allt har varit toppen. Hotellet, poolen, maten, drycken och inte minst sällskapet. Dessutom tror jag att jag har bearbetat färdigt hela disputationskarusellen nu. De 4 första nätterna drömde jag nämligen om min disputation och framförallt om olika typer av missöden, såsom att jag missade att komma dit, att jag inte kunde något, eller alla skrattade åt mig av alla möjliga anledningar. Sista natten drömde jag om min disputationsfest. Jag hade glömt att jag skulle ha fest, och blev därför lite stressad när 55 personer dök upp och ville ha mat, dryck och skoj. Nu har jag sovit 2 nätter utan denna typen av drömmar, så jag är nog färdig nu :)

Här kommer några blandade bilder från resan.

1 kommentar:

  1. Åh, ser härligt ut! Fint att höra att du bearbetat det värsta nu - snyggt jobbat!!

    SvaraRadera