fredag 8 januari 2010

Spikning

Idag var det äntligen dags att spika avhandlingen. I och med att vi har blivit ett nytt universitet: Linnéuniversitet, så skulle även spikbrädan på biblioteket vara ny. Och det var den... När vi kom dit ca 15 minuter innan utsatt tid så höll snickarna på att sätta upp den nya brädan. En fin svart "vägg" med universitets logga i mitten i form av utskurna hål.


5 minuter innan utsatt tid fick jag och Kerstin torka av byggdammet från skapelsen medan snickarna gjorde det sista. Och så 1 minut innan utsatt tid: Den nya spikbrädan var klar :)


Eftersom Kristina, min handledare, var utomlands just den här veckan fick en av mina biträdande handledare rycka in och vara den som höll i spiken, medan jag hamrade. Först på biblioteket och sen på institutionen... Men nu sitter den där, till allmän beskådan. Om 3 veckor är spektaklet över och livet kan åter falla tillbaka till de lugna spår som jag faktiskt föredrar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar