tisdag 10 november 2009

Mys

Ingen har väl missat att jag är mitt uppe i att skriva min doktorsavhandling. Det går bra, men det är mycket jobb, med långa och intensiva dagar framför datorn. Just nu känns det verkligen som att "mitt riktiga" liv går på sparlåga och att jag bor framför datorn. Men det hör nog till när man skriver avhandling, tror jag.

Eftersom man blir stel och kall av att sitta framför datorn mycket passade jag på att spola upp ett rykande varmt bad när jag kom hem ikväll. Martin är iväg på nån jobbgrej, så det var bara jag, bubblorna o tända ljus. Lugnt och skönt, helt utan stök...


Trodde jag. Vips kommer Leia för att se vad jag gör. Det har hon gjort förr när jag badar och det brukar gå bra. Men idag... oj. Hon halkade och åkte ner i badkaret. Krampaktigt fick hon tag i kanten och höll sig uppe med sina små armar medan rumpan hängde ner i badet och vattnet skvätte från hennes sparkande bakben. Jag hjälpte henne med en knuff i baken och hon kunde rusa iväg så fort som hennes skummiga rumpa tillät. Nu smyger hon runt och tittar lömskt på mig som om det hemska var mitt fel... Jag var ju faktiskt HELT oskyldig i det hela...! (även om jag tycker att det var rätt kul............)

1 kommentar:

  1. Hahahaha! Stackars Leia. Kommer ihåg hur Mirran gillade att lägga sig och sova i badkaret. Vi använde ju inte det så ofta. Men så en dag hade vi tappat upp vatten i det. Vi satt i TV soffan och plötsligt hörde vi ett plums från badrummet. Sen kom Mirran tillbaka med precis samma blick som Leia hade. Håller med, det var väl inte vårt fel, eller?

    SvaraRadera