lördag 14 november 2009

Julfint i köket

Denna helgen är Martin i Linköping o grattar sin mormor. Eftersom jag har lite mycket på jobbet just nu bestämde jag mig för att stanna hemma, för att vila mig lite och så jobba oxå förstås. Igår passade jag på att fixa lite hemma, eftersom jag tycker att det är lite som meditation och väldigt avkopplande.

Till att börja med bytte jag gardiner i köket och julpiffade lite (ja det är lite tidigt, men det blev ju så fint!). Röda gardiner med små tomtar på och svarta glaskulor i fönstret med små lampor inuti. Dessutom vände jag på köksbordet, vilket gjorde att det blev mycket luftigare i köket. Varför hade vi det på andra hållet innan för...?


Efter det bakade jag bröd. Det allra bästaste lantbrödet som är gjort på hemmagjord vildjäst. Fantastiskt gott.



För att avsluta dagen på ett bra sätt tillverkade jag även en kyckling- och spenatlasagne. Mmmm i lunchlådan...

2 kommentarer:

  1. Får jag gifta mig med dig? Jag har en man, men skulle gärna ha en fru som dig också!

    SvaraRadera
  2. kan jag få recept på brödet?? det är inte snällt att visa bilder på bröd som får en att dregla på tangentbordet!!

    SvaraRadera