torsdag 9 juli 2009

Leias nya liv

Katten Leia har under en tid (eg hela sitt liv) visat på alla önskvärda sätt att hon vill gå ut. Ut i gräset, lukta på blommorna, jaga flugor och fåglar. Jag har hela tiden tänkt att hon får vänta till den dagen man har ett hus, men när kommer man att ha det?

Så nu har jag bestämt att hon ska få gå ut, det får gå som det går för just nu är hon inte alls så lycklig som hon förtjänar att vara.

Så idag har jag varit och köpt ett sött litet reflexhalsband som lyser fint rött om man inte har en skarp blixt på sin kamera... Till halsbandet köpte jag även en liten behållare där man har namn och telefonnummer.

I helgen (söndag) kommer det vara premiär för henne att gå ut och jag hoppas, hoppas, hoppas att hon kommer hem igen...


Leia förstod nog vad halsbandet innebar för hon älskade det från första stund och ville lukta, slicka och bita på det. När hon väl fick det på sig tyckte hon det var konstigt med behållaren framtill men efter 2 minuter märkte hon inte av den heller längre :)

1 kommentar:

  1. Åh så spännande! Det kommer säkert att gå jättebra. Gå lite med koppel först så att hon lär känna området. :)

    SvaraRadera