torsdag 30 juli 2009

En helt vanlig torsdag?

Idag är det en helt vanlig torsdag. Nästan. Eftersom det bara nästan är en vanlig dag fick jag ett SMS från Martin när jag var på jobbet, där det stod att han skulle fixa middag ikväll. Ville jag ha skaldjur el grillat? Jag valde skaldjur eftersom jag inte är så bevandrad på det området och därför behöver ha nån som visar mig allt som finns.

Så när jag kom hem trött från jobbet och dessutom småsvettig efter att ha burit flyttlådor hade han fixat massa godsaker...


Toast med chilimarinerade pilgrimsmusslor till förrätt...


Färska räkor (helt annat än frysta...) med ett härligt bröd, ostar, aioli o annat smått o gott till huduvrätt...


O till det en flaska riktigt champange som var ljuvligt god. Köp gärna! Behöver jag säga att jag älskar torsdagar :) ?

3 kommentarer: