söndag 6 februari 2011

Veckan som gått

Denna veckan har inneburit mycket nytt för både mig och Martin, med tanke på att vi båda börjat våra nya jobb. Inte nog med det, vi har även blivit pendlare som måste sätta klockan betydligt tidigare än vad vi är vana vid (05.30 för att vara exakt). Hur har det då gått?

Jo, båda två tycker att det verkar bra på jobben. Mina närmaste kollegor, Christian & Gittan, verkar vara kanonsnälla och jag känner mig väldigt välkommen. Jag har redan kommit igång att labba och det är tänkt att jag framförallt ska hjälpa Christian med massa analyser dom 4 månader jag (förhoppningsvis) ska jobba. Mitt forskningsområde är nu den autoimmuna sjukdomen SLE, som ni kan läsa mer om här. Det känns jätteskoj att jobba i anslutning till ett stort sjukhus, som tillhandahåller riktiga patientprover i princip varje dag.

Dessutom är våren på gång här i Skåne. Tog denna bilden idag i rabatten precis utanför ytterdörren. I like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar