torsdag 25 november 2010

Bästa nyheten #2

Så hände det jag inte trodde kunde hända. Jag fick ett jobb...!! Ett jobb jag inte hade sökt. Ett jobb som jag kommer börja gravid i vecka 22. Ett jobb som verkar jättespännande, är helt rätt med tanke på min inriktning och som ger en god chans att få in en fot på universitetet i Lund.

Så vad pratar jag om? Jo, jag åkte till Lund häromdagen för att gå på möte med en gruppledare på universitet. Denne man hade några veckor tidigare hade kontaktat mig och sagt att han tyckte jag hade en intressant bakgrund. Mötet gick bra, även om nyheten om att vi ska ha barn kom som en... överraskning... för honom. Men han tog det bra.

Kontentan blev: jobb från 1:a februari till mitten på maj. Någon vecka senare kommer antagligen Sixtrid. Efter det vet jag inte säkert, men han ansåg att det fanns "goda chanser till en fortsättning" efter mammaledigheten :)

Ibland är livet inte så dumt :) !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar